Turist javisst!

Har haft en rolig dag tillsammans med Nathalie, blev först att vi gick och åt på La Baguette.



Efter maten, i brist på något att göra, så kom vi på idén att ta och titta runt lite på våran stad.




Så det blev att vi tog en sväng in på örebro slott och "turistade" lite.










Ganska intressant, konstigt att man kan så lite om den stad man ändå bott 21 år i.
 Till och med turisterna kan mer än mig!
(konstigt)

Vad har jag då lärt mig idag? Jo att en kronprins klanta sig när han var ute och red så att han trilla av hästen och dog. Därför fick vi en fransk kung... Att svennebröd och svenneöl inte var det bästa...
Vad har jag mer lärt mig då? hm... att man kunde bli dömd till döden för häxeri pga ett gräl om öl...
Ja det var väl det...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0