GrönskasFobi?

Jag har kommit på att det här med grönsaker inte riktigt är mig grej. Jo jag tycker det är jätte gott och så är det nyttigt och så. Men jag tror faktiskt att jag är lite rädd för det, eller ja rädd o rädd, det är ju bara det att hur ska man veta om det inte är ätbart längre? Jag merar hur vet man om salladen är möglig tex? eller champijonerna är för gamla? En gurkan kan man ju avgöra om den är ätbar eller inte, är den mjuk är den dålig. Men sallad? hmm... Blir nästan alltid så att jag får slänga mina grönsaker för att jag inte vet om de är för gammla. Eftersom är jag osäker så ligger de kvar i kylen ända tills det är alldeles för dåliga. Om jag inte köpt dem samma dag, har de legat i kylen i en veckan så blir jag osäker. Gör jag då mat på det  tex en sallad, så inbillar jag mig att de är dåliga och tar bara några tuggor och släger resten. Ska det vara så här?! Går det inte att på något sätt, sätta ut ett best före datum? Nej, det kanske det inte gör, men det skulle vara väldigt bra om det gick, så att personer som mig kan känna sig säkra.

Detta är bara en liten funderig jag har. You never know!


Kommentarer
Postat av: Veronica

du märker om grönsakerna är dåliga, tro mig ;)

2009-06-22 @ 19:58:04
URL: http://forvirrademorsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0