King Of Pop, Död!

Som säkert alla nu vet, så dog Michael Jackson i natt (svensktid), av en hjärtinfarkt. Han dödsförklarades kl 14.26 (lokaltid). Det kom som en chock, imorse när jag satte på radion på vägen till jobbet, så var det första jag hörde Michael Jackson död. Min reaktion blev "Va? Sa de Michael Jackson? Den Michael Jackson?", det kom så oväntat. När man sen fick höra hans bror göra ett uttalande inför pressen så fick jag rysningar, man hörde på honom hur han kämpade mot gråten som helatiden satt i halsen.

Han hade nyligen gått ut med att han skulle göra en avskeds turné som skulle ha startat den 13 juli, men avskedet kom tidigare än det var planerat.  Man har ju alltid trott att han var odödlig, men nu vet man att det inte är så. Alla har vi något minne av honom och han har definitivt lämmnat ett avtryck i världen.


Idag skänker jag en tanke till hans nära och kära, hans familj och hans tre barn. Han dog förtidigt vid endast 50 års ålder, men på något sätt var det nog ändå meningen. Han kommer alltid minnas för allt bra han gjort, hans fantastiska famträdanden, hans danser, hans låtar och hans underbara röst! Det finns ingen artist som kan mäta sig med Michael Jackson, han var i en klass för sig!


Man kan säga vad man vill om Michael Jackson, men man kan inte förneka att han var ett musikaliskt geni och en fantastisk artist! Världen har förlorat en underbar människa och en fantastisk artist, men i himmlen finns det nu en ny stjärna...





Kommentarer
Postat av: Veronica

vad fint du skrev<3

2009-06-27 @ 00:08:44
URL: http://forvirrademorsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0