Alla är vackra på sitt sätt

Jag har just tittat på The Tyra Banks show där de prata om just skönhetsideal och hur kvinnor går runt att tycker att de är hemskt fula utan smink, för att de är lite fluffiga och har kurvor, för att de inte ser ut som de typiska skönhetsidealen, för att de har fräknar, krokig näsa, kort ben mm, ni fattar grejen. Detta är ett vanligt fenomen hon tjejer, vi ska alltid vara så självkritiska och anse att alla andra är så mycker vackre. 

Jag tycker att vi kvinnor ska vara stolta över hur vi ser ut, naturlig skönhet är den vackraste form av skönhet. Sluta klanka ner på oss själva och folk runt omkring oss. Be proud! Jag menar det man har ska man vara stolt över, oavsett hur man ser ut. Det är fantastiskt härligt att se alla kvinnor som inte ser ut som modeller men ändå är stola över sig själva. I want to se more of this! 

Jag kan ju inte påstå att jag gillar allt på mig själv, i själva verket så har jag vart missnöjd med hur jag ser ut större delen av mitt liv. Men det ska det bli ändring på, ingen är perfekt så det är heller inget man ska sträva efter. Alla är vi unika! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0