Otur?

Ja jag vet inte om det är att jag har haft otur idag eller om det ligger en förbannelse över mig just denna morgon.
På morgonen när jag klev upp tittade jag ut på balkongen och upptäckte att min fina nya duk hade blåst av bordet, fast att det stod saker på det som borde ha hållt den fast. Men nej, allt som stod på bordet (ljuslykor och en skål), hade ramlat av och gått sönder. Så kl 6 på morgonen satte jag mig på balkongen och började limma ihop skålen, fast att jag knappt var vaken.
Sen var det bara för mig att ta mig iväg till jobbet, och självklart gick det också fel. Jag kom fram till det ställe jag skulle jobba på och uptäcker att de har bytt lås! Jag hade inte blivit informerad om det så jag ringde min chef som inte heller hade vetat om det. Då var det bara för mig att ta mig iväg till det andra stället jag skulle vara på idag, och som tur var så fanns det en person där (fast att de inte öppnar förenns kl 8), så jag kunde komma in.
Sen när jag var klar där, var det ju bara för mig att ta mig tillbaka ingen till det första stället igen och den här gången kom jag in. Jag hann även med att klämma tre fingar på väster handen i en dörr, så har riktigt ont i den. Suck

Nej, det är nog säkrast om jag stannar inne idag och bara ligger still, men det kommer jag nog inte att göra.

Laters!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0