Något som bara hoppa upp i hvudet...

Jag har funderat på en sak, har ni tänkt på att den tysta personen anses aldrig vara ett större hot.
Man tänker på den lilla blyga tysta tjejen är en snäll liten ängel som aldrig gör något fel. Men så är verkligen inte fallet, denna tysta person är den du ska vara mest rädd för, eftersom det oftast är denna person som vet mest om alla runt omkring. Ja, jag talar av erfarenhet, ett exempel. 

Jag och BabyTrashDollis (Nathalie) var "the outsiders" i gymnasiet, ingen brydde sig så värt mycket om att vi var i närheten. Så när folk i klassen skulle prata om "privata" saker, så la det knapp märke till att vi var där och kunde höra det. Men om det visst att vi var där så struntade de i det och pratade på i alla fall...
Vilket resulterade i att vi visste i pricip allt om alla och vad de gjorde osv. Detta kunde man ha använt emot dem, men eftersom vi är såna änglar så gjorde vi inte det. Dessutom så gillar jag inte skit snack, utan anser att man ska ta sina problem ansikte mot ansikte.

Men det roligaste av att vara en tyst liten ängel, är att folk alltid blir så förvånade när de ser en bli arg. För när man väl exploderar av ilska, så står folk där med gapande munnar och tänker typ "shit!" (faktiskt riktigt roligt att se. Haha). En del blir även förvånade över att den blyga personen faktiskt kan tala.

Fast det roligaste jag någonsin har hört var när en lärare i gymnasiet pratade med mig och Nathalie, och sa "Ni umgås utan att ens prata med varandra". Ja fördomar, (haha), jag och Nathalie var nog det som aldrig kunde hålla tyst tillsammans! (Förutom när vi åt, då vi inte sa ett ljud).

Ja, jag har igentligen ingen riktig avsikt med detta inlägg, utan jag kände bara för det helt enkelt...
Men man kanske ska tänka sig för lite ibland... Man är ingen ängel bara för att man är liten, söt och tyst... (eller nått).
Ja ni får väl helt enkelt reda ut själva vad det är jag vill få fram, för jag tror inte att jag vet det själv...

Kommentarer
Postat av: Veronica

haha, vilken lärare var det som trodde det!? :D

2009-10-09 @ 18:50:54
URL: http://forvirrademorsan.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Hahah ja söta små änglar som vi är, så går det ju inte för sig att bli arg (tydligen!) hehe



host Lärar-"Barbien" xD

2009-10-09 @ 20:42:22
URL: http://trashycandysuck.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0