Onsdag

Nu har hälften av denna jobbvecka gått, nu är det bara två ojobbiga dagar kvar till helgen. Ska bli skönt inte för att jag har något jag ska göra i helgen, eller för att jag har ett jobbigt arbete, bara det att man slipper gå upp halv sex på morgonen. (Jag vill sova.)

När man jobbar som städtant, (japp städtant, inte lokalvårdare), så träffar man massa olika folk lite då och då. Det händer även att man får någon komentar på sitt städande, endel tycker att det är väldigt roligt att låta lite allvarliga och påpeka att man missat någonstans, bara på skoj så där. Det skulle nog jag också tycka var ganska underhållande. Andra sägar saker som "Oj! Vad fint du gör!" eller "Vad bra, det behövde städas", ganska vanliga komentarer så där. Men ibland så har folk lite udda reaktioner, som idag till exempel, då jag precis var klar med städningen av ett kök så kommer det en kvinna som jätte glatt säger "Bravo!". Tack sa jag och gick vidare, men vad ska man svara på det? Tycker ni inte att det är en lite udda sak att säga till en städare?

Kommentarer
Postat av: Veronica

braaavoooo!!!! -aplåder-

2009-10-14 @ 19:17:19
URL: http://forvirrademorsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0