Välkommen till 2000-talet min gode man!

Nog för att folk kan tycka att jag är lite smått konservativ iband, men nu har jag fasen träffat min överman! Visste ni att det fortfarande finns folk som anser att män inte kan jobba som undersköterska och att kvinnar inte kan vara mekaniker? Visst vet man att dessa folk existerar och är typ 50+, men denna person jag träffat är faktiskt i 20 års åldern! Anledningen till att män inte kan jobba som undersköterska är nämligen (enligt denna person) att detta är ett kvinnligt yrke, och en kvinna som är mekaniker vet helt enkelt inte vad hon pratar om "alla kan läsa en bok, det betyder inte att man kan det". Hello 1900-tal! Kanske dessa personer har missat att vi faktiskt lever på 2000-talet? Där alla har samma möjligheter, dessa personer ligger ju till och med efter kyrkan i sina åsikter. Det är illa, jag undrar bara varför? Varför är det manligt och kvinnligt och inte mänskligt? Kan någon svaret på detta?

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Skulle jag kunna svara på frågan hade jag gjort det, men jag skulle själv vilja ha svar på den frågan!

2009-10-22 @ 14:31:21
URL: http://trashycandysuck.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0