Hologram

Jag kom att tänka på en sak efter att jag vart och sett på 3D bio. Jag tänkte att man kunde ta det till en helt ny nivå, nämligen med hologram film. Skulle inte det vara en smart idé? Man har ett rum där väggar, tak, golv och övrigt i rummet är i en färg tex vit, och sen har man en projektor i taket som gör att hela rummet blir till miljön i filmen (om ni förstår hur jag tänker). Sen så är alla personer, saker och karaktärer hologram som rör sig runt i rummet och filmen spelas runt omkring dej och du kan vandra runt i filmen. Fast en nästan bättre idé är att göra detta med tv-spel. Tänk dej att vara mitt i spelet och spela som om det var verklighet?  Fasen va skoj det skulle vara! Fast jag skulle nog skita på mig om jag såg en skräckfilm på detta sätt eller spela ett spel där något skumt monster kommer och käkar upp mig. Men en bra idé är det i alla fall. Kanske att man skulle bli någon form av uppfinnare och skapa detta? Skulle det finnas något intresse tro? (Och då behöver man ingen tidsmaskin, det är bara att sätta på en film eller ett spel så kan du befinna dej i vilken tid du vill).


Kommentarer
Postat av: Veronica

jaha! men säg det då ;D

2010-04-06 @ 21:50:52
URL: http://forvirrademorsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0