Fördomar

Jag har funderat på det här med fördomar lite och tänk hm.. vad kan folk ha för fördomar om mig? För nått jag har märkt är att folk till en början inte gärna pratar med mig, men inte vet jag varför. Men en sak jag vet är att en del folk har uppfattat mig som en bitch efter att det har träffat mig. Men inte för att jag är bitchig eller så , nej för att jag har en liten del av mig som är ganska så blyg ibland. Men de tycker självklart inte att jag är en bitch för att jag är blyg, utan för att jag är tyst. Jag fick veta att en vän min pojkvän uppfattade mig som världens största bitch första gången han träffa mig. (Jag kanske ska säga att jag var extremt blyg förr i tiden). Han trodde att jag valde att inte prata med honom för att han trodde att jag tyckte att jag var bättre än dem och därför inte tyckte att han var värd att prata med. Detta ledde självklart till en del problem tills dess att han insåg att han hade fel, och han hade rejält fel dessutom! Ja så var det i alla fall den gången, men jag har märkt att jag blir bemött på samma sätt av flera personer. Folk brukar få mig att känna mig ovälkommen fram tills dess att de inser att "shit tjejen är ju inte alls så, hon har ju till och med humor och hon är inte rädd för att bjuda på sig själv". Så jag undrar vad har folk för fördomar om mig egentligen? Alla människor har fördomar om de folk de möter, men jag skulle gärna vilja veta vad folk egentligen tycker och tänker. Någon som träffat mig kanske kan berätta vad de trodde om mig innan de lärde känna mig?


Kommentarer
Postat av: Veronica

jag trodde att du var en muterad gräshoppa... men det visade sig ju faktiskt att det inte var sååå långt från sanningen ;)

2010-09-09 @ 17:07:50
URL: http://forvirrademorsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0