Ny vecka

Då har man börjat en ny vecka och den här veckan är inte lika fullbokad med skola som förra veckan. Vilket känns ganska skönt, har lite och läsa bara men det ska inte va allt för jobbigt.
I helgen har jag bara tagit det lungt och umgått med syster och hennes plutt. Så igår åkte vi ut i skogen med lilla Denver så att han fick springa av sig lite. Men nu har jag helt tappat lusten för att åka iväg på fler skogsturer.
Anledningen:

Tre sånna här sötnosar hittade jag i mitt hår efter att jag känt något krypa runt i huvet på mig som jag trodde var en mygga. Men nej inte såg det ut som någon mygga inte! Det var tydligen några älgflugor som hade bestämt sig för att bosätta sig i mitt hår på heltid. Men inte fick de det, de får allt ta och hitta ett annat värddjur att suga blod från. För mig får de banne mig inget av! Så när jag kom hem blev jag nojig och trodde att jag kanske kunde ha en helsvärm sånna här i huvudet. Så jag la mig i ett bad och gnugga och sköljde håret ordentligt, så om någon hade följt med mig hem så blev den rejält dränkt. Nej, så nu är det mössa som gäller om jag får för mig att ta mig ut i skogen något mer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0